♥

luni, 7 februarie 2011

Panna cotta



Este delicios acest desert, atat de simplu si de bun incat nu te poti satura de el.

Ingrediente:
1 l  frisca lichida
12 gr gelatina maruntita sau gelatina foi (12 foi)
1 pastaie vanilie
150 gr zahar daca folositi frisca indulcita, daca nu, atunci 250gr zahar.


 Intai punem gelatina la inmuiat in apa rece pt 5 min, conform instructiunilor de pe ambalaj. Eu am folosit gelatina maruntita de la dr Oetker, 2 pliculete, deci le-am inmuiat in 200 ml apa rece.

Intr-un vas punem frisca, zaharul si pastaia de vanilie taiata in doua... incalzim la foc mic fara sa fierbem.

Cand gelatina s-a inmuiat, amestecam bine
si turnam peste frisca...mai tinem pe foc 1 minut, amestecand sa se topeasca bine gelatina (atentie sa nu fiarba)

Strecuram compozitia (eu nu am strecurat-o pt ca imi plac semintele de vanilie) si o turnam in formele pe care le-am pus intr-o tava. Ies 12 forme.
 Dam la frigider pt 3-4 ore. Cand vreti sa scoateti desertul din forme, scufundati forma pt 2-3 secunde in apa fierbinte apoi rasturnati-o pe o farfurie si serviti cu diverse toppinguri sau dulceata de fructe.


Pofta buna!

9 comentarii:

felis spunea...

Arata super...dar spre rusinea mea... eu nu am mai citit pana acum de BACA de vanilie...

andrada`s kitchen spunea...

Felis, :):):):) ops..am facut un "furculision" merci ca mi-ai atras atentia, am sa modific.

cmarina67 spunea...

arata super
cred ca voi incerca sa o fac
dar de unde ai luat gelatina?
de abia astept sa o incerc
pupici

andrada`s kitchen spunea...

:) Marina, gelatina gasesti in orice supermarket, abc sau magazin alimentar.. intradevar se gaseste mai mult din cea maruntita, insa isi face treaba la fel de bine..:*:*:*

Anonim spunea...

ff bun,dar cum sa citesc instructiunile,citez: "dupa amalaj"?

andrada`s kitchen spunea...

Am scris sa se citeasca intructiunile dupa ambalajul pliculetului de gelatina care se cumpara pt aceasta reteta.
De exemplu daca cumperi gelatina maruntita de la dr oetker se inmoaie in cca 100 ml apa rece, daca cumperi gelatina foi se foloseste mai multa apa.. pe orice plic cu gelatina scrie cum se inmoaie inainte de folosire.
Sper ca ti-am fost de folos.

andrada`s kitchen spunea...

Tot pe plic scrie si cata gelatina este nevoie pt o anumita cantitate de lichid. De exemplu : pt un l de lichid este necesara 12 gr gelatina, daca folosesti cea maruntita de la dr oetker, atunci 2 plicuri, daca iei foi atunci un plic pt ca sunt plicuri cu 12 foi.. etc...

Anonim spunea...

Cred ca anonim nu intelegea "dupa ambalaj", adica "de pe ambalaj", asa este corect zis. Nu te supara...
Alexandra

andrada`s kitchen spunea...

Alexandra, asa cum ai inteles tu a inteles oricine, chiar daca am facut eu o greseala gramaticala, pt ca scriu mereu cu fetita in brate care se lupta cu mine pt accesul la computer.. in fine, nu e greu de dedus..

Trimiteți un comentariu