♥

sâmbătă, 19 februarie 2011

Deliciu de cocos cu inima inghetata de afine


 Aveam prin dulap o cutie de lapte de cocos si ma tot gandeam ce sa fac cu ea, asa ca m-am gandit la un fel de panna cotta cu lapte de cocos, dar vroiam sa-i dau un plus de savoare asa ca m-am trezit compunad aceasta retea.. mie mi-a placut rezultatul, sper ca si voua !!

Ingrediente:

400 ml lapte de cocos reteta AICI
400 ml frisca lichida indulcita
50 gr zahar
2 pliculete gelatina maruntita de la dr oetker (12 gr)
100 gr dulceata de afine


Pregatim compozitia de afine:
Intr-un blender mixam dulceata de afine, adaugam 100 ml frisca si mixam pana frisca se intareste.

Umplem pana la jumatate 4 forme si dam la congelator pt 4-5 ore.

Cand compozitia de afine a inghetat, trecem la prepararea cremei de cocos.
Intr-un bol punem cele 2 pliculete de gelatina (dr oetker ) la inmuiat in 200 ml apa rece conform instructiunilor dupa ambalaj (100 ml apa rece/plic) si lasam 5 minute

 Intr-un vas punem la incalzit pe foc foarte mic laptele de cocos cu 300 ml frisca lichida si zaharul.

cand s-a incalzit turnam gelatina si amestecam cu telul pt 1 min (atentie sa nu fiarba)

Turnam compozitie de 1 centimetru in forme si dam la frigider

lasam restul de compozitie sa se raceasca si amestecam o data la cateva secunde pana devine calduta si se ingroasa. Scoatem formele din congelator, le scufundam pana la jumatate in apa fierbinte pt 2 secunde, astfel vom putea sa scoatem fara probleme inghetata.
Scoatem formele mari din frigider si plasam in mijlocul fiecareia cate o bucata de "inghetata" de afine.

Turnam crema de cocos pana la umplerea formelor (chiar daca este inca calduta, crema de cocos nu v-a topi inghetata ci se v-a intari foarte repede)

Dati la frigider pt cateva ore sau peste noapte si serviti.

Pofta buna!

11 comentarii:

felis spunea...

Vai cat de bine arata!!... De unde iei lapte de cocos??

Lady Butterfly spunea...

Ce combinatie de culori!!! Super!

andrada`s kitchen spunea...

Multumesc Lady Butterfly :)
Felis, eu laptele de cocos il fac acasa (am sa postez modul de preparare) insa de data asta am avut la cutie cumparat din Italia cand am fost ultima data, desi eu mi-am promis sa postez retete ale caror ingrediente se gasesc in totalitate in Ro, am postat aceasta reteta pt ca se poate face si cu lapte de cocos facut in casa.

vasile buzea spunea...

Pfiu! Delicioasa.

andrada`s kitchen spunea...

:):):):) merci, Vasile!

Alina---Explora Cuisine spunea...

Foarte fain ce ai creat tu aici! arata de nota 10+++!

Mihaela spunea...

Arata minunat, ador culoarea mov a afinelor :)

Anonim spunea...

am notat reteta. urmeaza sa fie executata.arata duper. dar lamureste ma cu o chestie. inteleg ca la "inghetata" folosesc doar 100 de grame de frisca din cei 400 ?

andrada`s kitchen spunea...

:)) da, 100 ml de frisca :P Sa-mi spui cum ti-a iesit si daca ti-a placut, te rog :****

Anonim spunea...

Draga mea, tocmai am pus la rece desertul asta minunat, numai ca am avut o problema si nu inteleg cauza. Cand am adaugat restul de lapte de cocos in forme, bucatile de "inghetata" s-au ridicat si au inceput sa pluteasca. :( Am vazut in pozele tale ca, odata rasturnate in farfurie, aveau forma perfecta - inghetata era chiar o inima, fiind complet inconjurata de laptele inchegat. Ai idee de ce ale mele plutesc? Cand le-am pus, le-am apasat putin in restul de lapte racit, pareau ca s-au lipit... Mentionez ca am urmarit intocmai reteta ta. Te rog mult sa-mi raspunzi, vreau sa fac desertul acesta pentru o ocazie speciala si e important sa iasa perfect. Merci mult de tot!

andrada`s kitchen spunea...

hmmmm... probabil a plutit pt ca inghetata e mai usoara decat lichidul care o inconjoara. Poate ca ar trebui sa pui lichidul in trepte, toarna atat incat sa nu pluteasca inghetata, pune-o la frigider, cand s-a inchegat putin, toarna restul de compozitie de " panna cotta" pe care ai incalzit-o usor ca sa fie fluida.

Mult succes cu reteta si sper din suflet sa nu te dezamageasca si sa-ti iasa !

Trimiteți un comentariu