♥

luni, 24 ianuarie 2011

Tort japonez



Reteta asta am luat-o de pe blogul Palachinkai. Am adaptat-o putin si acum v-o prezint si voua.

Ingrediente:
450 gr ciocolata cu orez expandat
550 ml  frisca lichida
500 gr mascarpone
200 gr ciocolata Africana cu lapte
1 lingurita coja rasa de lamaie
4 linguri zahar
150 gr visine fara samburi

Pt ganache:
150 gr ciocolata Primola cu lapte
50 gr unt
10 ml frisca lichida


Sugestie: puteti folosi ciocolata menaj, dar ca sa fie mai buna e mai bine sa folositi ciocolata cu lapte.
Ciocolata cu orez expandat puteti gasesi in mag. Selgros, Metro si Penny. Daca nu gasiti puteti folosi orez expandat la punga in combinatie cu ciocolata topita. Orez expandat la punga (nu rondele) gasiti in orice magazin si e foarte ieftin.

Rupem in bucati ciocolata cu orez si 100 gr ciocolata  Africana.

Incalzim 150 ml frisca in microunde, atentie sa nu fiarba si turnam peste cicolata bucati. Amestecam bine pana cand se topeste.

Punem hartie de copt pe fundul unei forme de tort (28 cm) cu peretii detasabili si turnam cicolata topita, nivelam bine, apoi dam la frigider pt 30 min


Pregatim crema:
Batem 250 ml fisca lichida cu 2 linguri de zahar..cand frisca s-a intarit adaugam 250 gr mascarpone si coaja de lamaie, mixam pana se omogenizeaza.


Turnam crema peste stratul de ciocolata

nivelam si punem visinele, pe care le apasam sa se scufunde in crema.

Pregatim crema de ciocolata:
Batem 150 ml frisca cu 2 linguri de zahar, punem 250 gr mascarpone si amestecam bine

Rupem bucati 100 gr ciocolata africana si o topim la microunde sau bain-marie. Turnam ciocolata peste crema cu mascarpone si mixam 2-3 minute.

Turnam crema de ciocolata in tava

nivelam bine apoi dam totul la frigider pt 2 h

Pregatim crema ganache
Rupem bucati cioclata, adaugam untul si frisca si topim pe bain-marie sau la microunde ( Daca o topiti la microunde, aveti grija sa nu o incalziti prea tare, cand incepe sa se topeasca untul scoatem afara si amestecam bine)

 Cand arata asa:

turnam peste tort, avand grija sa ne miscam repede pt ca se inatreste iar daca ca punem prea calda se va topi crema.


O lasam la frigider peste noapte sau macar cateva ore, scoatem marginile detasabile, taiem cu grija si servim.

Pofta mare!

9 comentarii:

Diana spunea...

wow... ce bine arata tortul asta!...nemaipomenit de delicios! Andrada felicitari!

andrada`s kitchen spunea...

dian@, ma flatezi! Avand in vedere cat esti tu de iscusita si de talentata. si mie imi place tortul foarte mult! :*

Mari spunea...

Andrada, daca ai primit complimente de la o experta in torturi si creme pentru tort, inseamna ca tortul tau e delicios!

andrada`s kitchen spunea...

:) Asa este Mari.. :*

ileana spunea...

De ce toate retetele trebuie sa contina delikat, fara aceasta chimicala mancarea nu are gust?
Fierbe-ti un morcov, o telina, un pastarnac si un patrunjel, merge si un ardei, pasati-le si folositi o lingurita la mancare ( restul se poate congela )efectul este acelasi si mult mai sanatos.

andrada`s kitchen spunea...

multumim de sfaturi Ileana.. totusi reteta la care ai postat nu contine delikat ;)

Eu aleg sa folosesti delikat, fiecare poate sa aleaga daca sa puna sau nu, tu exemplu poti sa folosesti pasta pe care tu o folosesti..

Anonim spunea...

foarte, foarte bun. lamaia mi-a incantat toate simturile. trebuie sa-l mai fac o data sa ma bucur intens de el, caci I data am pus staniol in loc de hartie de copt(nu ma intreba de ce caci nu stiu ce-a fost in capul meu)de care bineinteles ca s-a lipit toata ciocolata si ne-am cam chinuit sa-l dezlipim. dar nu ne-am lasat:))

andrada`s kitchen spunea...

:)) se intampla, si eu am facut astfel de greseli :P Asa invatam!

Dana spunea...

trebuie sa-l fac si eu pe asta , am salivat prea mult la blogul tau de 2 zile pana mi-a ghiorait burta de pofta .

Trimiteți un comentariu