♥

luni, 3 ianuarie 2011

Tort delicios de ciocolata








De cateori nu ati avut pofta de o prajitura cremoasa cu ciocolata, dar cu gust desavarsit de ciocolatos, dar ati ramas dezamagiti dupa ce ati cumparat 7 feluri de prajitura de la cofetaria ce-a mai apropiata si tot nu ati reusit infranati acea pofta nebuna de cicolata? Ei bine, daca ati trait macar o data experienta asta, iata un tort care are toate sansele sa va faca fericiti. Si bineinteles ca e o reteta simpla, asa cum imi plac mie.

Ingrediente:
pt blat:
6 oua
6 linguri zahar
1 plic crem ole de ciocolata


pt crema de ciocolata:
7 oua
210 gr zahar pudra
160 gr ciocolata kandia 75% cacao
90 gr ciocolata primola cu lapte
210 gr unt

250 gr visine fara samburi din compot


Se separa ouale, se bat albusurile spuma pana se intaresc, apoi se adauga zaharul cate o lingura in timp ce continuam sa batem cu mixerul pana se topeste zaharul. Adaugam galbenusurile cate unul si le incorporam cu telul (nu mixerul) cu miscari circulare de jos in sus, dupaceea adaugam praful de crem ole cate o lingura si incorporam urmand acelasi procedeu.

turnam compozitia intr-o forma rotunda de tort (28 cm) cu pereti detasabili pe fundul careia am pus hartie de copt si dam la cuptorul preincins la 180 grade pt 25-30 minute. Blatul il incercam cu scobitoarea daca iese curata inseamna ca e copt


pregatim crema de ciocolata:

7 galbenusuri se freaca cu zaharul pudra pana se topeste zaharul si se ingroasa.

Ciocolata se rupe bucati si se topeste la microunde sau pe baie de abur. Se amesteca cu crema de galbenusuri.

Toata compozitia se amesteca cu untul moale (la temperatura camerei)
 7 albusuri se bat spuma tare si se incorporeaza in crema de ciocolata, folosind telul cu miscari circulare de jos in sus. Sa nu va speriati caci compozitia va fi foarte moale.

Se da la frigider pt 3 h si se va intari.

Asamblam tortul.
Pe o farfurie punem blatul de tort,  peste care intindem un strat se 1 cm de crema de ciocolata.

Peste, asezam un strat de visine. Apoi punem  restul de crema de ciocolata facand un model cu lingura.

Se da la frigider 30 min si se serveste cu nerabdare !

Pofta buna!

12 comentarii:

Anonim spunea...

mama ce bine arata.. mi s-a facut o poftaaa! Cristina

Anonim spunea...

Arata bine si cred ca e si f bun.Bravo!

Carmen Manu spunea...

Am sa-l fac si eu caci m-ai fermecat cu tortul tau, bravo, bravo!

andrada`s kitchen spunea...

Carmen ma bucur ca iti place, avand in vedere ca am primit niste comenturi foarte jignitoare si neadevarate la adresa acestui tort de la o contracandidata dintr-un concurs la care particip.. :*

DYA spunea...

Pot sa-ti spun ca am incercat crema asta de cioco in combinatie cu tortul "Riana" dar cu crema de lapte praf (cea alba) si a iesit demential,crema de cioco si ideea de tort Riana e "EXTRAORDINARA". Mersi pt. idei(mie imi place sa improvizez).:)

andrada`s kitchen spunea...

:):) super ideea!!! iar crema de lapte praf.. wow.. de-a dreptul delicioasa...
si mie imi place sa improvizez :) felicitari pt reteta, ma gandesc ca a fost un mega succes!! :*

Ioana V. spunea...

m-ai dat gata cu tortul...arata super!!!! Esti o gospodina extraordinara!
Daca iti face placere, intra si pe blogul meu....

Anonim spunea...

nu se pune faina? doar 1 plic de creme ole de cioclata? arata deliciooooooos<3

andrada`s kitchen spunea...

Nu se pune faina! lipsa fainei face blatul extrem de umed si bun...tortul asta este preferatul meu :))

andrada`s kitchen spunea...

delicios

Anonim spunea...

hmmm arata foarte bine si as vrea sa-l incerc si eu. singurul lucru care nu-mi este clar, acea crema nu se pune pe foc deloc?

andrada`s kitchen spunea...

Nu, nu se pune deloc pe foc, deaceea e bine sa te asiguri ca ouale sunt proaspete :) Insa iti promit ca va fi o experienta ciocolatoasa de mare intensitate. Sa urmezi pasii exact cum scrie in reteta ca sa nu-ti creeze probleme :* :)

Trimiteți un comentariu