♥

vineri, 14 ianuarie 2011

Spanac



Cred ca am fost singurul copil din lume care a adorat spanacul.. si acum il ador dar e neaparat sa-l mananc cu oua ochiuri.. pur si simplu mi se pare divina combinatia. Iata reteta care il multumeste pana si pe sotul meu caruia ii place spanacul mai "alb" asa cum il facea si mama lui..

500 gr spanac
100 gr unt + 1 lingurita
4  linguri cu varf faina alba
900 lapte fierbinte
2 catei mari de usturoi
sare
piper

Se spala spanacul in mai multe ape. se lasa sa se scurga apa din el.

  Se pune spanacul la fiert in apa clocotita, eu l-am pus in steamer ca sa nu i se piarda in apa vitaminele si mineralele.

Cand se inmoaie, daca l-ati fiert in apa, scurgeti-l bine apoi tocati-l cu cutitul pe un batator de lemn.

Din unt, faina si lapte pregatim sosul bechamel, dupa metoda de AICI

 Intr-o cratita incapatoare topiti o nuca de unt si puneti usturoiul zdrobit,

caliti usturoiul cateva secunde cat sa se elibereze uleiurile volatile, adaugati spanacul si amestecati bine,

apoi turnati sosul bechamel si amestecati din nou...

 dati in clocot mancarea,asezonati cu sare si piper si opriti focul.

Se serveste cu oua ochiuri, bacon sau carnati prajiti.
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu