♥

marți, 14 februarie 2012

Vafe cu fructe uscate




Am adaptat reteta de baza si am adaugat extract de lamaie, zahar brun si fructe uscate.. ma bucur ca am  fost atat de inspirata, pt ca rezultatul este minunat. Va recomand cu caldura aceasta optiune ;)

Ingrediente:
230 gr faina
3 linguri zahar brun
100 gr fructe uscate
120 gr unt
250 ml lapte
110 gr smantana 20%
3 oua
1 lingura esenta de lamaie (dr Oetker)
1 pliculet praf de copt
un varf de cutit de sare.


Intai punem la incins aparatul de vafe, conform instructiunilor producatorului.

Taiem cubulete fructele uscate care sunt mai mari, eu am folosit prune, caise, stafide brune si stafide aurii.


Intr-un bol incapator punem untul topit, laptele caldut, smantana, ouale, zaharul, esenta de lamaie, faina in ploaie, sarea si praful de copt.
Amestecam bine cu telul sau mixerul.


Adaugam fructele uscate si amestecam.



Ungem forma pt vafe cu o pensula imbibata in ulei. 
Luam compozitie cu polonicul dupa ce am amestecat bine asfel incat fructele sa nu ramana pe fundul bolului...


si turnam in centrul formei. 

Lasam la copt pana se rumenesc. Cu cat le lasati mai mult cu atat vor fi mai crocante. Daca le preferati moi, puneti-le una peste alta pe o farfurie.

Si serviti simple, pudrate cu zahar sau cu miere. Eu le-am servit cu putin sirop de agave.

Pofta buna!!

2 comentarii:

Trimiteți un comentariu