♥

luni, 19 decembrie 2011

Prajitura cu caramel si banane




Sotului meu ii plac foarte mult bananele, asa ca sunt "nevoita" sa inventez mereu retete de prajituri cu banane. Asa s-a nascut aceasta reteta..m-am gandit ca ar merge foarte bine, combinatia dintre caramel si banane si trebuie sa recunosc ca reteta fost un succes atat printre membri familiei mele cat si printre cei care au avut ocazia sa guste aceasta prajitura. Sper sa va cucereasca si pe voi :)

Ingrediente:

Pt blat:
10 oua
10 linguri zahar
10 linguri de faina

Urmam acelasi procedeu ca la pandispan. Reteta Aici
Turnam compozitia intr-o tava dreptunghiulara 30x40 cm si dam la copt in cuptorul preincins la 180 grade.

Crema de caramel
200 gr zahar
75 gr unt
1 ciocolata cu lapte (de calitate)
l  l frisca lichida
3 banane mari

Toppingul de nuci
50 gr nuci
100 gr zahar

Dupa ce am copt blatul, l-am lasat la racit  si l-am taiat transversal

Pregatim crema:
Intr-un vas caramelizam zaharul (200 gr) la foc mic pana ce devine auriu, adaugam untul si amestecam pana ce se topeste. Turnam peste compozitie 150 ml frisca lichida si amestecam bine. Oprim focul.
Topim ciocolata la microunde sau pe baie de aburi si o incorporam in sosul de caramel, amestecand incontinuu cu telul. La inceput compozitia se va ingrosa si va avea o textura neuniforma, continuati sa amestecati pana cand devine fina si lucioasa si fluida.

Batem spuma, restul de frisca lichida (850 ml). Si incorporam compozitia de caramel in frisca batuta, turnand cate putina copozitie peste frisca in timp ce amestecam cu telul in miscari circulare de jos in sus.

Dupa ce am taiat blatul de pandispan transversal, punem jumatate din crema de caramel, nivelam apoi punem bananele maruntite. Luam jumatate din crema ce ne-a ramas si o intindem usor peste stratul de banane.
Asezam apoi, cel de-al doi-lea pandispan si intindem peste el crema ramasa... Stratul acesta de crema, va fi foarte fin.


Caramelizam 100 gr zahar , adaugam 50 gr nuci, cand zaharul devine auriu, turnam compozitia fierbinte pe o tava acoperita cu folie de aluminiu pe care am uns-o cu ulei. Cand s-a racit caramelul cu nuci, il rupem in bucati si il zdrobim cu blenderul.


Presaram abundent pe toata suprafata prajiturii si presam putin cu palmele ca sa adere la crema. Umezeala din crema va topi zaharul si astfel vom obtine o glazura delicioasa.


Dam la rece peste noapte sau cel putin cateva ore si servim  :)


Sugestie:  Daca doriti sa limitati timpul de lucru la aceasta prajitura, puteti incerca aceeasi reteta folosind in loc de crema de caramel facuta in casa, crema de caramel la plic de la dr Oetker. Eu am incercat si a iesit foarte buna.

Pofta buna!

3 comentarii:

cmarina67 spunea...

mmmmmmmmmmmmm...........arata super,doar un lucru nu-mi place : ca eu nu am fost printre cei care au gustat acest deliciu........ah ah ah

andrada`s kitchen spunea...

Asa-i Marina, sa-mi fie rusine.... :P:P :)
Data viitoare, promit!!!! :*

Ioana V. spunea...

cred ca e delicioasa!

Trimiteți un comentariu